Ambalajın Önemi

Bir ürünün tüketiciler tarafından doğru tanınması şüphesiz kalitesiyle doğru orantıldır. Ancak bir ürünün sadece kaliteye endeksli olarak, reklamsız, pazarlama kanallarını kullanmadan tüketiciye ulaşmasını beklemek modern dünya pazarlarında sadece bir hayalden ibarettir.

Reklam ve pazarlamanın, doğru imaj çalışmasının son kullanıcıya ulaşmadaki en önemli ayağı doğru ambalaj tercihidir. Örneğin çocuklara hitap eden bir üründe ne kadar canlı ve göz alıcı renkler kullanılmalıysa, lüks sayılabilecek ürünlerde de modern, şık ve sade ambalaj tasarımları o kadar tercih edilmelidir.

Ambalaj; ürünleri dış etkilerden koruyan, onları bir arada tutarak, taşıma, depolama, dağıtım, tanıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran, metal, kağıt, karton, cam, plastik, v.b. malzemelerden yapılmış dış örtülerdir. Kısaca ambalaj; içerisinde ürün bulunan koruyucudur. Ürünü, çarpma, ıslanma, zedelenme gibi fiziksel etkilerden korur. Ambalaj ürünün tüketiciye en ekonomik yolla ulaşmasını sağlar, depolama kolaylığı yaratır, önemli bir görevi de taşıdığı bilgilerle tüketiciye seçim ve kullanım kolaylığı sağlamasıdır. Üzerinde yazılı olan ağırlık, fiyat, üretim tarihi, son kullanım tarihi, ürünün içeriği, üretici firmanın adı, kullanım açıklaması, TSE’li olup olmadığı gibi tüm bilgiler, tüketiciye ve satış yapana büyük kolaylıklar sağlar.